Klantenservice

Thuiswinkel waarborg

Thuiswinkel waarborg aspirant liggendBoeties.nl is erkend lid van Thuiswinkel.org . Met het Thuiswinkel Waarborg laten wij zien dat we een betrouwbare en veilige manier van online winkelen bieden. Thuiswinkel Waarborg wordt als enige keurmerk ondersteund door de Consumentenbond. Ook vanuit België kan je hier in alle vertrouwen online kopen van thuis uit. Thuiswinkel Waarborg is de zusterorganisatie van het Belgische BeCommerce label.

Bestellen

Bij Boeties.nl bestel je eenvoudig online zonder dat je vooraf een account hoeft aan te maken. Persoonsgegevens en betaalopdrachten worden in een beveiligde omgeving verwerkt. De voorraad op de website is altijd actueel en alle prijzen zijn inclusief BTW. Nadat je de bestelling hebt afgerond, wordt er automatisch per e-mail een bestelbevestiging met je bestelgegevens toegezonden. Boeties.nl behandelt iedere bestelling met de meeste zorg en neemt de verzendkosten voor haar eigen rekening. Zendingen buiten Nederland zijn gratis vanaf een orderbedrag van € 100,-, anders geldt een bijdrage van € 6,95.

Online betaalmogelijkheden

multisafepay logoBoeties.nl staat voor gemakkelijk en veilig webwinkelen. Daarom worden online betalingen via een beveiligde verbinding afgehandeld (SSL) en gebruiken we alleen betaalsystemen die het meest actueel en vertrouwd zijn. De betalingsgegevens die je doorgeeft om een betaling te verrichten, zijn volledig afgeschermd en kunnen door niemand worden gelezen of achterhaald. Je kunt bij Boeties afrekenen via iDeal, PayPal, Visa, Master Card, Maestro, Mister Cash, FashionCheque of betaal na ontvangst. Bij Fashioncheque betalingen kun je een deelbedrag middels een cheque inleveren en de rest bijbetalen door alle genoemde betaal mogelijkheden. Echter kunnen we het bedrag niet terugstorten op de cheque bij een retour. Daarom ontvang je bij een retour het bedrag van de ingeleverde cheque (bijvoorbeeld € 15) in de vorm van een korting op een volgende bestelling. Deze code is onbeperkt geldig. Wij rekenen geen extra kosten voor bovengenoemde betaal mogelijkheden, behalve voor Betaal na Ontvangst. Hieronder lees je meer over deze mogelijkheid. 

Achteraf betalen via acceptgiro

betaal na ontvangstBij Boeties.nl hoef je niet vooruit te betalen. Wij bieden tijdens het bestelproces de mogelijkheid om te bestellen met digitale acceptgiro via Betaal na Ontvangst (deze betaalwijze is alleen beschikbaar voor bestellingen binnen Nederland). Handig wanneer je bijvoorbeeld op kantoor zit en niet direct een creditcard of kaartlezer voor internetbankieren bij de hand hebt.

Binnen 7 dagen na ontvangst van je bestelling ontvang je per e-mail een digitale acceptgiro van Betaal na Ontvangst om het gekochte artikel te betalen. Betaal na Ontvangst biedt een betaaltermijn van 14 dagen na datum betaaloverzicht. Dit geeft je de keuze te betalen wanneer het jou het best uitkomt. De kosten voor achteraf betalen bedragen eenmalig € 1,50,-. Wij accepteren achteraf betalingen tot € 399,-.

Verzendmethode

PostNL logoAls je op werkdagen voor 16:30 uur besteld en betaald dan wordt je bestelling de volgende dag bezorgd. Mits de bestelling op voorraad is in ons eigen magazijn (dit staat aangegeven wanneer het langer duurt). Bestellingen die in het weekend worden geplaatst worden op dinsdag bezorgd. Bestellingen worden door ons met pakketpost verzonden via PostNL . Alle pakketten bezorgen wij gratis en met handtekening voor ontvangst. Tijdens het bestelproces kan je zelf aangeven wat je het liefste wil. Bezorgen op je thuisadres of afleveren op een ander adres, bijvoorbeeld je werkadres.

Zodra het pakket is overgedragen aan PostNL ontvang je een verzendbevestiging met daarin een link naar de Track & Trace code. Hiermee kan je het pakket zelf volgen. Wanneer je niet thuis bent, zal PostNL je pakket de volgende werkdag of op zaterdag nogmaals aanbieden. Wanneer je pakket voor de tweede maal niet kan worden afgeleverd, krijg je een kennisgeving van PostNL, waarop vermeld staat waar je het pakket af kunt halen (meestal het dichtstbijzijnde PostNL punt). Op deze manier hoef je niet speciaal voor je pakket thuis te blijven en kun je het toch snel in ontvangst nemen!

Omruilen & retouren

Een retourzending of ruiling kan je binnen 14 kalenderdagen na ontvangst aanmelden en kenbaar maken via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. Vermeld hierbij het bestelnummer van de bestelbevestiging. Na aanmelding van een ruiling of retourzending ontvang je dezelfde dag een e-mail met een retourlabel voor kosteloze retournering via POSTNL. Let erop dat je het retourformulier wat in de doos toegevoegd is, ingevuld wordt bijgevoegd. Zo kunnen wij de bestelling koppelen aan een betaling. Na het ontvangen van een retourlabel plak je deze op de doos (met product en doos in originele staat). Breng het pakket daarna naar het dichtstbijzijnde Postkantoor of service punt van PostNL. Bij afgifte ontvang je een verzendbewijs met daarop een barcode. Bewaar het verzendbewijs totdat je retour door ons verwerkt is. De frankeerkosten voor retouren vanuit het buitenland of van afgeprijsde artikelen / acties zijn voor rekening van de klant. Je kunt via ons een retourlabel aanschaffen voor € 3,95 en via DPD retourneren. Dit is dan standaard verzekerd tot € 500,-. Je kunt het pakketje bij elk willekeurig DPD punt inleveren: http://www.dpd.com/nl/home/pickup/pickup_finder. Een label vraag je aan via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. Het bedrag wordt verrekend met het bedrag wat we anders zouden terugstorten. Wil je liever een pakketje retoursturen via POSTNL dan is dat ook mogelijk. Een verzendlabel is eventueel bij ons aan te kopen voor € 5,50.

Condities voor ruilen & retouren:
Gedurende de bedenktijd willen wij vragen om zorgvuldig met producten om te gaan. Gebruik tijdens het passen en uitproberen altijd een zachte ondergrond zoals een tapijt. Alleen als het artikel compleet en ongedragen is kunnen wij het opnieuw verkopen. Passen zien wij niet als dragen. Stuur het artikel onbeschadigd terug in een zo oorspronkelijk mogelijke staat. Bij ongefrankeerde of rembourszendingen worden deze kosten in rekening gebracht. Indien een product is gebruikt of beschadigd kunnen wij kosten voor waardevermindering in rekening brengen.

Het aankoopbedrag wordt zo spoedig mogelijk doch binnen 3-4 werkdagen na ontvangst van de retour teruggestort op het rekeningnummer waarmee is betaald via onze Payment Provider Multisafepay. Heb je besteld via Betaal na Ontvangst, dan komt de betalingsverplichting per direct te vervallen. Het bedrag dat wordt teruggestort is inclusief de reeds betaalde bezorgkosten die Boeties heeft gemaakt, op alle producten uit ons assortiment. Het aankoopbedrag wordt dan ook 100% teruggestort. Bij het retourneren van een niet uitverkoop item ontvang je een retourlabel. Deze is reeds door Boeties betaald en daarvoor hoef je geen betaling te doen bij een POSTNL punt. Dit label maakt onderdeel uit van de service van Boeties.nl en heeft geen invloed op het aankoopbedrag of retourstorting van het bedrag. De retourkosten voor een sale item zijn wel voor eigen rekening. UNiCKZ sneakers met naam, datum of label kunnen niet worden herroepen omdat deze op maat worden gemaakt voor de klant. Dit staat ook duidelijk in de teksten weergegeven.

Wat is het herroepingsrecht? Het herroepingsrecht houdt in dat je het recht hebt om binnen 14 dagen na ontvangst van de bestelling, zonder opgave van redenen, de koopovereenkomst te ontbinden. Om van dit recht gebruik te maken dien je de bestelling conform onze algemene voorwaarden te herroepen. Wanneer het product is aangemeld voor herroeping heb je nog 14 dagen de tijd om het product retour te sturen. Als je gebruik maakt van je herroepingsrecht ontvang je het verschuldigde bedrag zo spoedig mogelijk, maar altijd binnen 3-4 werkdagen na ontvangst van de zending of bewijsvoering van terugsturen terug op je rekening.

Wil je gebruik maken van je herroepingsrecht? Dan geven wij de voorkeur aan het gebruik van ons eigen, eenvoudig te gebruiken retourprocedure. Je kunt er echter altijd voor kiezen het 'Formulier voor herroeping' te gebruiken. Download hier de digitale versie.

Klacht of fout melden

Wij proberen altijd een zo goed mogelijke service te verlenen, onze website up-to-date te houden en artikelen met de beste kwaliteit te leveren. Helaas kan het voorkomen dat u niet tevreden bent. Neem dan contact op met onze klantenservice. Wij zullen ons uiterste best doen om je klacht, conform de Algemene Voorwaarden Thuiswinkel, binnen 7 dagen te beantwoorden.

Mocht je er met onze hulp niet uitkomen, dan heb je altijd de mogelijkheid om een klacht in te dienen bij de Geschillencommissie Thuiswinkel. Meer informatie hierover vind je op de website: www.sgc.nl. Tevens kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (http://ec.europa.eu/consumers/odr/)

Garantie

Boeties verwacht de hoogst mogelijk kwaliteit van haar leveranciers. Mocht je onverhoopt niet tevreden zijn dan zit er natuurlijk (wettelijke) garantie op je aankoop. De garantie geldt alleen wanneer vast kan wordt gesteld dat het om normaal gebruik gaat van het product. Alle producten op de website van Boeties.nl vallen onder wettelijke garantie. Dat wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Je hebt recht op een goed product. In de wet staat dat een product deugdelijk moet zijn. Je moet het product dan ook een bepaalde tijd op een normale manier kunnen gebruiken. Mocht de schoen niet aan de verwachte kwaliteit voldoen, dan kun je uiteraard contact met ons opnemen of de schoenen terugsturen volgens de reguliere retourprocedure. Garantie is uitgesloten op applicaties op ritsem of extra versieringen op de laarzen.
Onze contactgegevens:
Boeties.nl
Kanaaldijk Noord 111
5642JA Eindhoven

Telefoon: +31 85 40 15 063
E-mail: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. (bij voorkeur een e-mail met foto van de klacht)

Alle laarzen uit ons assortiment dienen gemaakt te zijn van deugdelijk materiaal en mogen geen productiefouten bevatten. Blijkt het materiaal ondeugdelijk, of is de schoen niet goed geproduceerd dan maak je vanzelfsprekend aanspraak op garantie. Mocht de klacht onterecht zijn, dan worden de gemaakte verzendkosten in rekening gebracht.